1039/Smoothed out slappy hours
At the library: Billie Joe ezt a dalt egy csúnya lányról írta, akit a könyvtárban látott meg. Megkérdezte a lányt, hogy elmenne-e vele, de a lány visszautasította, mondván, hogy már jár valakivel.
Don't leave me: Ez a szám olyasvalakirõl szól, aki fontos volt Billie életében, de aki elhagyta õt.
Disappearing Boy: Billie fiatal korában írta ezt a dalt, mikor még magányos volt, és a külvilág számára láthatatlan akart lenni.
Green Day: Az élet apró, de megbecsült dolgairól szól. A green day olyan nap, mikor nem akarunk csinálni semmit, nincs kedvünk semmihez, ahogy jött, úgy el is múlik.
Going To Pasalacqua: Pasalacqua egy temetõ neve Rodeoban, Billie Joe szülõvárosában.
16: Tény, hogy mindenkinek fell kell nõni és élni kell az életét. Errõl szól a dal.
Road to acceptance: Billie Joe el akarja magát fogadtatni az emberekkel, nem akar kirekesztett lenni.
The Judge's daughter: Hogyan találjuk meg a tökéletes lányt.
Paper Lanterns: Ismerd meg önmagad...
Why Do You Want Him: Billie Joe azon gondolkodik, édesanyja miért akar együtt lenni az élettársával, Billie Joe nevelõapjával. Ez volt élete elsõ dala.
409 in your coffemaker: ez a szám az álmodozásról szól.
Knowledge: Eredetileg az Operation Ivy dala, amit a Green Day feldolgozott.
1000 Hours: Billie Joe egy lányra gondol ezzel a dallal.
Dry Ice: Ez a szám arról szól, hogy soha nem tudod kiverni a másik nemet a fejedbõl.
Only of You: Hasonlóan a Dry Ice-hoz a lányokról szól.
The One I want: Egyszerû és könnyen érthetõ szerelmes dal.
I want to be alone: Ahogy a címe is mondja: várni arra, hogy egyedül lehess.
Kerplunk
2000 Light Years Away: Ezt a számot Billie Joe azután írta, hogy elõször megcsókolta Adrienne-t.
One for the razorbacks: Ez a dal egy Julia nevû lányról és a vele való találkozásól szól (a hiedelemmel ellentétben nem a Rómeó és Júlia Júliájáról!)
Welcome To Paradise: Ezt a dalt Mike írta, és arról szól,hogy milyen az élet Berkley-ben.
Christie Road: Christie Road egy hely,ahol Billie Joe és barátai sokat lógtak.
Private Ale: Billie Joe ezt a számot Adrienne-nek írta, mivel azt akarta, hogy kedvelje õt.
Dominate Love Slave: Tré enyhén szólva is fura dala az ostorról, a láncról, és mindenféle szeszélyes tárgyról... khm.. :)
One Of My Lies: Egy fontos kérdésrõl szól: ez a menny vagy a pokol? Billie Joe elmélkedése arról, hogy az élet tele van hazugsággal.
80: Billie Joe szintén a feleségének, Adrienne-nek írta ezt a dalt. A cím az õ becenevébõl, az „Adie”-bõl keletkezett.
Android: Billie Joe arról gondolkodik, milyennek kell lenni ahhoz, hogy felnõhessünk.
No One Knows: Egy dal Billie Joe-ról, és arról, hogy túl gyorsan rákényszerült a felnõtt életre és gondolkodásra.
Who Wrote Holden Caulfield: Ez a szám egy karakterrõl, Holden Caulfield-rõl szól, aki J. D. Sallinger klasszikus könyvébõl, a The Catcher in the Rye-bõl való. Billie Joe-nak a suliban kellett volna elolvasnia a könyvet, de tutira nem olvasta el. Késöbb persze elolvasta, és együtt tudott érezni a szereplõvel, aki épp olyan kirekesztett volt, mint amilyennek Billie érezte magát.
Words I Might Have Ate: Egy dal a cselekedeteinkrõl és a velük kapcsolatos felelõsségrõl.
Sweet Children: Mike és Billie közösen írta ezt a számot. Arról szól, hogy a felnõttek a rossz gyerekeket okolják mindenért. (Amúgy ez volt a neve a fiúk elsõ bandájának, a GD elõdjének is.)
Best Thing In Town: Billie Joe szerint, ez a legjobb dolog a városban...
Strangeland: Talán egy film vagy egy könyv a dal alapja. Témája: az élet néha ijesztõ.
My Generation: A The Who dala volt eredetileg, és a fiúk feldolgozták.
Dookie
Burnout: A kábítószerezésrõl...
Having a Blast: Amint azt a címébol is láthatjuk, a terrorizmus a dal témája.
Chump: Billie kedvelt egy lányt, akinek viszont volt egy utálatos barátja - errol a fickóról szól ez a dal.
Longview: Ez egy fáradtságról, életuntságról, sot az élet utálatáról szóló dal. Olyan, mint egész nap semmi értelmeset nem lehetne tenni. Billie Joe már unja az unatkozást, a cigizést, de még a maszturbálást is :)
Welcome to Paradise: lásd: Kerplunk :)
Pulling Teeth: Billie akkor írta ezt a dalt, mikor Mike és ex-felesége, Anastasia párnacsatáztak, és Mike véletlenül eltörte a kezét. Billie és Mike persze a kórház felé menet már csak nevettek a dolgon...
Basket Case: A szám egy paranoiás emberrõl szól (ki nem az néha?). Saját bevallása szerint ez Billie Joe-ra is igaz, innen vette az ötletet.
She: A dal egy lányról szól, aki megpróbálta megtalálni önmagát, de a családja sajnos megakadályozta ebben.
Sassafrass Roots: A "Sassafrass Roots" egy olyan kapcsolatot akar jelenteni, mikor senkivel sem akarsz igazán együtt lenni és tulajdonképpen a másik sem veled, egyszóval csak pazaroljátok az idõtöket.
When I Come Around: Egy többé-kevésbé szerelmes szám, inkább az izgalomról szól, és arról, hogy nyugi :)
Comig Clean: Egy dal arról, hogy valaki elõször jön ki a WC-rõl... Billie arról beszél, hogyan lehet valaki biszexuális.
Emenius Sleepus: Mike írta a számot. Arról szól, hogy valakit már hosszú ideje nem láttál és mikor találkoztok, látod, hogy teljesen megváltozott.
In The End: Billie Joe szerint a dal az anyja férjérõl szól. "Nem egy lányról, vagy egy erõltetett kapcsolatról, csak hogy az anyámnak vége"- mondta.
F.O.D. (Fuck Off and Die): - Arról szól, hogy utálsz valakit, mert becsapott.
All By Myself: Írta és énekelte: Tré Cool. A magányról - és a maszturbációról szól...
Insomniac
Armagate Shanks: A dal hasonlít a Basket Case-hez, ez is Billie pánikbetegségeirõl szól.
Brat: A szám egy gazdag srácról szól, aki nem tudta kivárni, míg a szülei meghalnak, mert kellett neki a pénzük.
Stuck With Me: A dal egy idõben készült a Do Da Da címu számmal, az albumra igazából ezt akarták felrakni, nem a Stuck With Me-t, mert ehhez illett a tartalom. Késöbb a stúdióban valaki a harmadik számnak a Stuck With Me-t vette fel. Mikor a banda észrevette a hibát, végül úgy érezte, a dal mégiscsak alkalmas a lemezre, és így rajta hagyták.
Geek Stink Breath: A szám a drogokról szól. Billie látta, hogy nagyon sok ember függõségben szenved és drogok szabályozzák az életüket.
No Pride: A szám azokról az emberekrol szól, akik nem tisztelik saját magukat, vagy nincs büszkeségük.
Bab's Uvula Who?: Billie Joe akkor írta ezt a dalt, mikor cukorral "doppingolta" magát. Arról szól, hogy vannak olyan emberek, akik egyszeruen semmit nem tudnak jól csinálni.
86: A szám arról szól, hogy milyen, mikor kiütnek, mert elmész és nem akarsz visszajönni.
Panic Song: Mike pánikrohamairól szól (Billie Joe írta a dalt.)
Stuart And The Ave: Ez a dal egy lányról szól, akit Billie Joe ugyan kedvelt, de aztán rájött, hogy mégsem kedveli annyira. (Stuart And The Ave egyébként egy utcasarok Kaliforniában.)
Brain Stew: Billie 1995-ben írta ezt a számot, mikor a fia, Joey született. Joey egész éjszaka sírt, ezért Billie nem igazán tudott aludni, így aztán írt egy dalt az aktuális érzéseirol. A "Brain Stew" egyébként egy becenév is, James Washbourne-é, aki a banda barátja volt.
Jaded: A szám a részegségrõl és a fáradtságról szól. Westbound Sign: Billie Joe szerint ez a dal "egy lányról szól, aki lelépett otthonról, hogy egy városban éljen és a feleségem legyen." :)
Tight Wad Hill: A szám egy olyan helyrõl szól, ahol az emberek szabadon nézhetnek focimeccset, és azt csinálhatnak, amit akarnak.
Walking Contradiction: A "rakás szerencsétlenség" - mindannyian ismerünk ilyen embert. Olyan valaki, aki kirekesztettnek érzi magát, és úgy érzi, hogy az emberek nem szeretik.
Nimrod
Nice Guys Finish Last: Egy helyes srácról, aki jól megszívta...
Hitchin' a Ride: Egy történet a szexrõl, a drogokról, míg a világ össze nem omlik.
The Grouch: Billie Joe ezt a dalt akkor írta, miután egy alkalommal összekapott Adrienne-el.
Redundant: Klasszikus szerelmes szám. Billie szép szavakkal akarta elmagyarázni Adrienne-nek, hogy mit érez iránta.
Scattered: Billie mindent felajánl a feleségének, csak hogy megnyerje õt. All The Time: A szám arról szól, hogy juthatunk ki az alkohol és a drogok okozta zsákutcából.
Worry Rock: Hasonló, mint a Scattered.
Platypus (I hate you): Billie Joe ezt a dalt egy újságíróról írta, aki szemétkedett velük, miután a Dookie kijött. (Mielött a Nimrod-ot kiadták volna, az újságíró meghalt.)
Uptight: Egy öngyilkosról, aki utálta az életet.
Last Ride In: Ez a szám olyan,mint egy hangpróba, csak hangszerek szólalnak meg benne, ének nélkül.
Jinx: Egy lányról, aki kedvelte Billie Joe-t.
Haushinka: Billie Joe egyszer találkozott egy japán lánnyal, akit Haushinkának hívtak. Ebben a számba rá emlékezik.
Walking Alone: Egy pozícióba vágod magad, mikor csak elõre akarsz menni.
Reject: Egy szülõrõl szól, akinek a fia egy Dookie cd-t kapott a nagymamájától a 8. szülinapjára. A szülõ írt egy levelet Billie Joe-nak a dalszövegekrõl, és arról a véleményérol, hogy szerinte ez nem igazi zene.
Take Back: A szám arról szól, hogy vannak olyan emberek, akik sajnos alkalmatlanok arra, hogy megbocsássanak nekik...
King For A Day: Egy fiúról, aki nõi ruhába öltözik.
Good Riddance (Time Of Your Life): A dal arról szól, hogy nézz vissza az életed eddigi történetén, és lásd, hogy miben fáradtál el.
Prosthetic Head: Arról szól, hogy néha szeretnénk valaki más életét élni.
Warning
Warning: A szám arról szól, hogy hogyan rúgd fel a szabályokat. Éld a saját életed és legyenek saját választásaid.
Blood Sex And Booze: A szám szeszélyes dolgokról szól. Szerintük pl. sok ember szeretne szerelmi rabszolga lenni.
Church On Sunday: Arról szól, hogy mentette meg Billie Joe a házasságát. Fashion Victim: Napjainkban sokat költenek az emberek a divatra, sokan a divat rabjaivá válnak.
Castaway: Billie Joe dalíró-próbálkozása a Warning-ra. Kirekesztettnek érezte magát, mert tudta, sok régi punk-rocker haverja utálni fogja, ha elkészíti ezt az albumot.
Misery: Egy történet kaliforniai emberekrõl.
Deadbeat Holiday: Arról szól, hogy sokszor sajnos nem engedhetünk meg magunknak olyan dolgot (vagy mások nem engednek meg valamit), amit pedig nagyon szeretnénk csinálni.
Hold On: A dal arról szól, hogy mindig éld az életed, ha egyedül vagy is. Billie Joe egy barátjának írta ezt a számot.
Jackass: A szám a Blink 182-rõl szól. A Green Day azt mondta, hogy szereti a Blinket, de soha nem engednék, hogy szeressék a zenéjüket is.
Waiting: Várni valakire hosszú idõn át...
Minority: Ez a dal arról szól, hogy sokan azt gondolják, mi vagyunk a kihúzó emberek, a kisebbség, a "mások", de minket nem érdekel a többiek véleménye, az sem, hogy ki minek tart: légy önmagad, ne foglalkozz mások skatulyáival. Macy's Day Parade: Billie Joe kommentál egy reklámot, és arról beszél, hogy sok ember csak materiális dolgokat akar. Billie Joe inkább reményt akar az életben.
International Superhits:
Maria: Egy lázadó lány, aki el akar futni a problémái elõl.
Poprocks and Coke: A dal arról szól, hogy mindenkinek kell hogy legyen valakije, akiért itt van ezen a világon.
A többi ismerős :)
Shenanigans"
Suffocate: Egy srácról szól, aki teljesen feladott mindent és csak várta, hogy vége legyen a világnak. Egy tükörkép arról, hogy hogyan ronthatjuk el az életet. Az öngyilkosságról szól.
Desensitized: A dal az internetrõl íródott.
You Lied: Olyanvalakirõl szól, aki azt mondta a GD tagjainak, hogy hazudnak, mert a történeteik nem hihetõek.
Outsider: Ez egy Ramones feldolgozás.
Don't Wanna Fall In Love: Arról szól, hogy Billie nem akar szerelembe esni, mert nem akar válaszolni senkinek.
Epsionage: Egy csak hangszeren játszott dal, és szerepelt az Austin Powers 2, illetve a Scooby Doo filmben is.
Scumbag: Mike és Billie Joe együtt írták a dalt, ami egy rossz emberrol szól.
I Want To Be On TV: A dal hülye hírességekrõl szól.
Tired Of Waiting: A Green Day feldolgozott egy klasszikus Kinks számot.
Sick Of Me: Két emberrol,akik véget akartak vetni kapcsolatuknak, de még nem tehették meg.
Rotting: Valakirõl, aki meghalt, pedig még egy utolsó lélegzetet akart venni.
Do Da Da: Lásd a Stuck With Me-nél.
On The Wagon: Egy tipikus Billie Joe dal. Egy lányról szól, akit szeretett.
Az "On The Wagon" kifejezé szerelmi metafora. (Egyes értelmezések szerint a dal maszturbációról szól...)
Ha Ha You're Dead: Mike írta a számot olyasvalakirõl, aki sok embernek fájdalmat okozott, és most kárörvendve nézzük a szenvedését.
A történet fõszereplõi:
Jesus of Suburbia (Külvárosi Jézus - J.O.S.) Whatsername: J.O.S. elsõ szerelme. St. Jimmy: Az utcán találkoznak J.O.S.-al és barátok lesznek. Tunny: Találomra kiválasztott személy, aki az utcán találkozik J.O.S.-al és tanácsokat ad neki The Underbelly: J.O.S. és St. Jimmy baráti társasága. Mom and Brad: J.O.S. szülei
American Idiot: Az album címadó dala. A totális állam elleni lázadás. J.O.S. himnuszt kiált ki a világnak, hogy meghallják.
Jesus Of Suburbia: I. Jesus Of Suburbia: Bemutatja, hogyan nõtt fel J.O.S. a barátaival és a szüleivel. Ez a rész tulajdonképpen J.O.S. bemutatkozása. II. City Of The Damned: Csak egy segélykiáltás, városutálat. J.O.S. egyszerûen csak a városát utálja, és ki akar jutni belõle.
III. I don't care: J.O.S. szégyenbõl kiabál, nem érdekli senki és semmi.
IV. Dearly Beloved: J.O.S. önmagát kérdezi, hogy mit érez, és vajon miért nem érti meg õt senki.
V. Tales From Another Broken Home: J.O.S. himnuszának vége. J.O.S. megszívta, ki akar jutni a városából és az életébõl.
Holiday: J.O.S. lelépett a városból, és éli az életét az utcákon. Hang nélkül beszél, olyan mintha magához beszélne. Még mindig egyedül érzi magát, de kicsit boldogabbnak látszik. Ez is egy állam ellen lázadó dal. Menekülésszeru hangulata van.
Boulevard Of Broken Dreams: J.O.S. egyedül van a hideg utcákon, semmit sem csinálhat, és sehova nem mehet. Elmúlt a boldogsága, és csak bandukol. Mindenki alszik, senki nem hallja õt, senkit nem érdekel, pedig õ csak menni akar valahova, ahol emberek vannak, akik észreveszik.
Are We The Waiting: J.O.S. egyedül van és durva életet él. Képzelõdik, és elveszti a józan eszét. Nem tud többé magában sem megbízni. Nem Külvárosi Jézus többé. Már csak úgy "van".
St. Jimmy: Gyors, beszól mindenkinek, és mindenféle kemény dolgot tesz. St. Jimmy durva és nem fél a haláltól sem. A 70-es évek kemény punk arca. A legkeményebb és legrosszabb, ami csak létezik. Az utcákon él, mindent tud és mindent hall. Látja J.O.S.-t, aki teljesen ártatlan és magával hívja.
Give Me Novacaine: J.O.S. és St. Jimmy együtt lógnak. Együtt drogoznak és kapcsolódnak ki. Jimmy bemutatja J.O.S.-nak a drogokat és mindenféle ilyen szégyenteljes dolgot.
She's a Rebel: Az utcákon Jimmy és J.O.S. találkozik egy lázadó lánnyal, akit "Whatsername"-nek nevez ("Hogyishívják"). J.O.S.-nak ez szerelem volt elsõ látásra. Whatsername úgy tartja a szívét, mint egy kézigránátot. Új érzések, új atmoszféra.
Extraordinary Girl: Minden ismét Whatsername-rõl szól, s arról, hogy mit éreznek egymás iránt.
Letterbomb: Szakítás után Whatsername-el. Ez bizony végleges szakítás. Whatsername egy búcsúlevélben búcsúzik J.O.S.-tól. "Nobody likes you, everyone left you..." Gúnyolódás Whatsername-tõl. A levélben megmagyarázza, hogy J.O.S. mindig is utálta õt, ezért lépett le.
Wake Me Up When September Ends: J.O.S. megint egyedül van. Elvesztette a barátait, az egyetlen lányt, akit valaha is szeretett. Ez a szám még Billie Joe édesapjának is íródott, akit 1982-ben vesztett el.
Homecoming: J.O.S. az utcákon van. Megint egyedül. Mit csinálhatna? Hova mehetne? Haza...
I. Death Of St. Jimmy: J.O.S. lelép az utcákról, maga mögött hagyja Jimmy-t is. Hazaindul és reménykedik, hogy van még mit várnia az élettõl. St. Jimmy megöli magát. Nem érdekel senkit és semmit, kilátástalan az élete.
II. East 12 Th St: Ez a rész arról mesél, hogy J.O.S. mit csinál, van munkája, és csak a saját világában él, az emberek csak mozognak körülötte. Inkább a barátaival lógna. Kelepcében érzi magát, egyedül akar lenni, és lelépni innen is.
III. Nobody likes you: Még mindig depressziós, hogy elvesztette Whatsername-et, és arra vár, hogy visszatérjen hozzá, de nincs szerencséje. Az álmai pokollá válnak. Whatsername hangja még mindig a fejében van: "Nobody likes you, everyone left you..." IV: Rock 'N' Roll Girlfriend: J.O.S. az utcákon sétál, és találkozik egy emberrel (õ Tunny) Tunny elmagyarázza neki, hogy éljen úgy, ahogy eddig, élje csak a lázadó életet, erre J.O.S. abbahagyja a munkát, és feladja az új életét.
V: We're Coming Home Again: J.O.S. hazamegy és otthagyja a zurzavaros gondolatait. Nem szomorú vagy boldog, csak otthon van, éli az életét, és csak önmagát adja.
Whatsername: Miután J.O.S. hazamegy, átlagosan él, de még mindig sajnálja, hogy elvesztette Whatsername-et. Ez már hosszú ideje történt, és nem akar emlékezni a nevére. Arra gondol, mi történhetett vele, igazából csak emlékezni akar. Megpróbálja elfelejteni Whatsername-t és a szégyent, ami velük történt.
|